FreeSpirit1 – první auto – plně funkční „prototyp“ 😊
Auto, ke kterému se váže jeden velmi dlouhý příběh. Od jeho koupě, přes opravy, přestavbu až po samotný život na cestách.
FreeSpirit (tehdy ještě bez pořadového čísla) měl být určitým ztělesněním filozofie spojující život, cestování a pocit svobody.
Od koupě auta až po jeho dokončení uplynulo 1,5 roku. Přesně tak dlouho mi trvalo, než jsem věci dokonale promyslel a zrealizoval.
Občasnou úzkost z celkového počtu „chybných kroků“, které mě nenápadně posouvaly vpřed, nakonec vystřídala radost z hotového díla.
Jako zkouška správnosti posloužila zkušenost, kterou jsem nabral během 1 roku stráveného s FS1 na cestách. Vanlife – na plný úvazek.
Už po 50 dnech strávených v tomto autě mi bylo víceméně jasné, co „se dalo“ udělat jinak a lépe. 🙈
Každopádně, „FreeSpirit 1“ si své číslo „1“ zaslouží. Byl první a jedinečný zároveň. 😇
Několik základních údajů o autě:
- Volkswagen Transporter T5, r.v. 2004 s motorem 1,9 TDi – 77 kW – 105 PS
- 2 místa na jízdu, 2 na spaní (s otočným sedadlem spolujezdce)
- Postel o rozměru 112×200 cm
- Střešní okno se zatemněním a moskytiérou
- Nádrž na 100 litrů čisté vody a 70 litrů odpadní vody (obě nádrže umístěné v interiéru jako ochrana před mrazem)
- Teplovzdušný bojler na ohřev 10 litrů vody / el. ohřev 500W
- Kompresorový chladicí box s objemem 21 litrů
- Trační baterie s kapacitou 280Ah
- Solární systém s výkonem 280Wp/20A
- Měnič napětí 12/220V o výkonu 1000W
- Naftové teplovzdušné nezávislé topení s výkonem 2kW
- Exteriérová sprcha v zadní části auta